Tuesday, December 2, 2014

20141203 China Daily_Digital daze

Digital daze
More Chinese read through their smartphones.
With the use of smartphones and tablets rising in the countrymany Chinese are taking to e-readingXing Yi reportsWith the rise in popularity of smartphones and tabletsChinese are reading more on their palms.
A recent report by Esurfing Reading Culture Communicationsa China Telecom subsidiary,points to the trendThe company provides ereading and other digital content to about 220
million registered users in the country.
According to the reportreleased on Nov 26, about 40 percent of the company's users of its esurfing reader app read between 6 am and 9 amoverlapping with the commuting time 
most people use to get to work.
The company's users in secondand third tier cities read more digital books as compared toBeijing or Shanghaiwhich aren't on the 
top ereading listaccording to the reportTaizhoucoastal city in eastern China's Zhejiang provincewith around 6 million peopletopped the chart with an annual average readership 
of 10.5 e-books in 2014. The national average was 2.48 titles in 2013.
The report throws up interesting reading habits across different provincesregions and cities.
For examplereaders in Beijing prefer spooky thrillers such as Gui Chui Deng (Candle in theTomband Dao Mu Ren (Tomb Robber); readers in Shanghai like humorous short stories 
and collections of jokes after a hard day's workpeople in Suzhouone of China's top 
tourist spotslike romantic novels set in imperial times while residents of Chongqing devour fantasy martial arts books.
Since the report by E-surfing is limited to its own users of the e-surfing reader appa national survey released by Chinese Academy of Press and 
Publication earlier this year may provide clearer picture.
According to that surveyconducted on 40,600 people across 74 cities in 29 provinces,
regions and municipalitiesmore than half of the readers polled had some digital reading
experiences in 2013.
Some five years agoreaders with such experiences made up just 24 percent of the 25,500people surveyed.
According to the academy, 66 percent of the people responding earlier this year preferred reading paper booksWhile 15 percent of people read online on computersthere were 15.6 percent that used mobile phones for readingThe users of e-reading devices such as Kindle were only 2.4 percent.
Most of the people who prefer digital reading are aged from 18 to 49, representing 92.6 
percent of those who tried to read e-booksThe survey said that children under 17 remain
largely readers of paper books due to their parentsconcern over their eyesight.
The rapid development of digital reading poses challenges for both digital and traditional 
publishers as the survey finds that more than 90 percent of readers claim they won't buy 
paper books after they have read the same title online while only around 40 percent of the mare willing to pay for the contentand the rest only read free content.
According to the annual report of China's publishing industry from 2013 to 2014, the 
operating revenue for digital publishing in China touched 250 billion yuan (around $40 billion), with profit of nearly 20 billion yuan by 2013.
As the second-largest book market after the United StatesChina's total output in publishing,printing and 
distribution exceeded 1.82 trillion yuan in 2013, up 9.7 percent from the previous year.
But while digital publishing has grown rapidlythe growth of the traditional publishing sector 
in China has been slowing down in the past few yearsIn 2013, digital publishing grew at 
31.3 percent as compared to 2012, earning 19.9 billion yuan.
But experts don't think traditional publishing will fade away soon.
"Even for traditional publishingthough its market share will shrinkI don't think it will die out,and for the time beingit will still remain stable," Xiao Dongfathe director of Modern Publishing Institute at Peking Universitytells China Daily.
He adds that overall publishing will remain a "sunrise industry", because Chinese like to 
read.
"Be it digital or traditionalthe needs for educationentertainment and obtaining information all point to publishing."
Sun Lijuna professor of publishing at Renmin University of Chinaagrees with the optimismof Xiaoand points out that the burgeoning digital publishing in China has given the country an advantage to compete with mature Western markets. "The stable economic growth is good news for the publishing industry."

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